Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Wydarzenia

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Policja alarmuje – duża liczba ofiar wśród pieszych

124 pieszych zginęło od początku listopada na polskich drogach. Tylko przedwczoraj zginęło 10, a wczoraj kolejnych 11 pieszych. Najczęściej do wypadków z ich udziałem dochodzi w małych miejscowościach, na terenie zabudowanym, głównie po zmierzchu i w obrębie przejść dla pieszych. Apelujemy o ostrożną jazdę i noszenie odblasków, zwłaszcza po zmierzchu.

W ostatnim czasie dziennie na polskich drogach ginie około 10 pieszych: wczoraj 11, przedwczoraj 10 osób. Do 80% wypadków dochodzi głównie po godzinie 16:00, kiedy zapadnie już zmierzch. W 88% przypadków na terenie obszarów zabudowanych, a 60% procent ma miejsce w małych miejscowościach. 28 wypadków z udziałem pieszych miało miejsce w obrębie przejść dla pieszych.

Do tych zdarzeń przyczyniają się po połowie zarówno piesi, jak i kierowcy. Wśród głównych przyczyn po stronie kierowców można wymienić nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych. Natomiast przyczynami wypadków, w których wina leży po stronie pieszych, są: wejście na jezdnię bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd oraz przebieganie przez jezdnię lub leżenie na niej.

Przypominając o założeniach III edycji kampanii „Użyj Wyobraźni”, apelujemy do kierowców, by zwracali szczególną uwagę na osoby idące poboczem, zwłaszcza gdy przejeżdżają przez małe miejscowości, a do pieszych, aby nosili odblaski, które mogą uratować im życie.

Niedawno odbyła się trzecia odsłona tej kampanii po hasłem „Niewidoczni”, poświęcona bezpieczeństwu pieszych. Prezentowany w mediach spot stworzony na potrzeby kampanii ma skłonić zarówno pieszych, jak i kierowców do zastanowienia się nad konsekwencjami swoich zachowań na drodze. Spot jest sugestywny, może być odbierany jako szokujący, ale jego głównym celem jest - pobudzić do myślenia, do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze.

Powrót na górę strony